10 październik 2020

Od połowy czerwca interweniowano blisko 90 razy wobec pasażerów PKP Intercity bez maseczek

Od połowy czerwca PKP Intercity odnotowało blisko 90 zdarzeń wymagających interwencji policji do pasażerów nierespektujących obowiązku zasłaniania ust i nosa w trakcie podróży - poinformował w sobotę przewoźnik. Jak przypomniano, przejazd pociągiem odbywa się w reżimie sanitarnym.
REKLAMA

PKP Intercity przypomniało w sobotę, że w komunikacji publicznej, a w tym w pociągach, obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa. Przewoźnik dodał, że w sytuacji wielokrotnego uchylania się od tego obowiązku, na wezwanie drużyny konduktorskiej, z wyłączeniem przypadków przewidzianych w przepisach, może dojść do interwencji służb porządkowych. "Od połowy czerwca PKP Intercity odnotowało blisko 90 zdarzeń wymagających interwencji policji do pasażerów nierespektujących obowiązku zasłaniania ust i nosa w trakcie podróży" - poinformowano.

Przewoźnik przypomniał, że podróż pociągiem cały czas odbywa się w reżimie sanitarnym. Jak zapewniono, skład jest dezynfekowany oraz czyszczony po zakończeniu przejazdu. Od marca do sierpnia 2020 wykonano 139 161 dezynfekcji wagonów i 40 229 lokomotyw/członów sterowniczych EZT (elektrycznych zespołów trakcyjnych). W pociągach został wprowadzony też obowiązek rezerwacji miejsc, a podróżować jednocześnie może nie więcej osób niż 100 proc. liczby miejsc siedzących. Obsługa pociągów wyposażenie są w środki ochrony indywidualnej i utrzymania higieny osobistej - maseczki i rękawiczki ochronne oraz żele do mycia i dezynfekcji rąk. Ich kontakt z podróżnymi podczas kontroli biletów odbywa się z zachowaniem bezpiecznego dystansu dzięki wykorzystaniu nowoczesnych terminali zbliżeniowych - dodano.

"Do tej pory nie odnotowano przypadku, w którym zakażenie koronawirusem byłoby następstwem podróży pociągami PKP Intercity" - podkreślił przewoźnik.

Spółka zachęca pasażerów, by wybierając jej ofertę, bilety kupować zdalnie np. przez stronę internetową intercity.pl czy aplikację mobilną IC Mobile Navigator. Firma przypomniała, że od 5 sierpnia obowiązuje zmiana w regulaminie, która m.in. skróciła czasy na zakup, zwrot i wymianę biletów z systemu e-IC. Dotychczas obowiązujące 15 min na zakup i zwrot oraz 30 min na wymianę biletu zostały skrócone do 5 min przed odjazdem pociągu (z wyjątkiem sprzedaży niektórych biletów w komunikacji międzynarodowej - wagony sypialne i z miejscami do leżenia; a także zwrotów biletów w komunikacji międzynarodowej).

Dodano, że ukończono również prace nad udostępnieniem rezerwacji miejscówek do biletów okresowych w aplikacjach IC Mobile Navigator i SkyCash na przejazdy w pociągach TLK oraz IC. Zmiana ta - również dostępna od 5 sierpnia br. - jest ułatwieniem przygotowanym szczególnie dla pasażerów korzystających z biletów odcinkowych, a więc dla tych, którzy nie zawsze mają możliwość wcześniejszego precyzyjnego wybrania połączenia.

Dodatkowo na pokładach pociągów i w kasach biletowych przewoźnik wprowadził możliwość płatności zbliżeniowo kartą do 100 zł bez konieczności weryfikacji PIN.

PKP Intercity wskazało ponadto, że zmienił się również algorytm przydzielania miejsc w pociągach, tak by podróżni byli rozmieszczani w miarę równomiernie we wszystkich wagonach. (PAP)

autor: Michał Boroń

mick/ krap/

PRZECZYTAJ JESZCZE
Koronawirus
wielkopolskie
24651
zobacz mapę / szczegóły
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Lesznie

kiedy
2021-02-07 16:00
miejsce
Aula Wyższej Szkoły...
wstęp biletowany
kiedy
2021-02-07 19:00
miejsce
Aula Wyższej Szkoły...
wstęp biletowany